منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 152
بازدید هفته : 175
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 99714
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






به صورت دوره ای تمرین کنید...........

اصولاً هر سال تمريني بايد به چند فاز مختلف تقسيم گردد تا بدن از جهات متفاوت تحت تمرين قرار بگيرد و متناسب با آن تقويت شود. به عنوان مثال يك سال تمريني مي تواند داراي 4 فاز بدين شرح باشد:
فاز اول – 3 ماه: دوره قدرتي
فاز دوم – 3 ماه: دوره عضله سازي
فاز سوم – 3 ماه: دوره آماده سازي مسابقات و اجراي مسابقات
فاز سوم – 3 ماه: دوره استراحت فعال و استراحت كامل
همانطور كه در مثال بالا مشاهده ميكنيد در ابتداي سال يك دوره قدرتي در نظر گرفته شده كه باعث تقويت نيروي عضلاني و قدرت ميشود و پيامد آن افزايش قدرت بدن در جابجا كردن وزنه هاي سنگين تر از گذشته ميباشد. پس از آن دوره عضله سازي است كه تماماً روي اصول بدنسازي پايه گذاري مي شود و شخص تمام توان خود را معطوف ساخت عضله مورد نياز براي مسابقات ميكند و در جهت برطرف ساختن نقاط ضعف خود تلاش ميكند. فاز سوم فصل مسابقات است كه تمامي برنامه سالانه مبني بر اين فاز ميباشد.
در فاز مذكور بدنساز براي رسيدن به تفكيك عضلاني و ايجاد جزئيات كافي جهت شركت در مسابقات تلاش ميكند و بيشتر با هدف شكل دادن به عضلاتش تمرين كند.

فاز پاياني هم فصل استراحت است كه معمولاً 2 ماه آن با استراحت فعال يا همان تمرين با شدت بسيار پايين طي ميشود و يك ماه ديگر هم استراحت كامل ميباشد.
اين يك مثال ساده از تمرينات دوره اي مي باشد كه ميتواند با تنوع گسترده تر از اين و با محدودتر از اين وابسته به اهداف شخص ورزشكار تنظيم گردد. تمرينات دوره اي بسيار شيوه پرطرفداري هستند كه هميشه در تمامي رشته هاي ورزشي به ويژه رشته هاي قدرتي كاربرد دارند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah